De 300 kr. i kontingent kan betales ved bankoverførsel til registrerings- og kontonummer 6855-146218, eller på Mobilepay på 60726975. Husk at anføre medlemsnummer og fulde navn. Har du ikke kender dit medlemsnummer, så anfør også din adresse.

Er der ikke betalt kontingent for 2019 senest den 10. januar udsendes en rykker med et gebyr på 50 kr. til dækning af administrationsomkostninger. Er der herefter ikke betalt senest den 1. februar, betragtes man som værende udmeldt af klubben.

Er du indmeldt i klubben efter den 1. september 2018, gælder det betalte kontingent også for 2019, og du skal således ikke betale. I så fald har du et medlemsnummer på minimum 830.

Er du i tvivl om noget, er du meget velkommen til at kontakte vores kasserer Poul Grimstad på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller 40344120.

Lørdag den 24. november gennemføres årsmøde for alle de tilsluttede klubber i Motorhistorisk Samråd (MHS).

Fra vores klub deltager Sten-Erik Brand og Steen Lottrup. Eventuelle spørgsmål eller kommentarer til nedenstående materiale, vi har modtaget fra MHS, kan rettes til Sten-Erik eller Steen.

Tidsplan

Indkaldelse med dagsorden til årsmødet

Budget for MHS

Årsrapport for MHS

Hovedpunkter af MHS' bestyrelses beretning

Vi har modtaget nyt fra Motorhistorisk Sarmåd (MHS), vi som klub er medlem af.

MHS har haft møde med Transport, Bygnings, og Boligminister Ole Birk Olesen vedrørende den danske definition af "original", hvor der i synsbekendtgørelsen står ”Skal fremstå som ved første registrering. Dette finder MHS meget stringent. De ønsker med baggrund i EU-direktivet således en opblødning af definitionen.

Læs mere.

Vi er invitereret til ETU-løbet den 25. august 2018.

Læs mere.

32907937 10213982145445706 5767802166953639936 n

Vi har modtaget nyhedsbrev fra Motorhistorisk Samråd, vi som klub er medlem af, vedrørende de danske myndigheders definition af originalitet.

De skriver blandt andet: 

"Der er ingen tvivl om, at den definition der er i dag i dansk lovgivning for køretøjer ældre end 35 år er mere rigid end godt er. I skattelovgivningen hedder det, at køretøjet ”Skal fremstå som ved første registrering” og i synsreglerne under Færdselsstyrelsen står der, at køretøjet ”skal fremstå som da det forlod fabrikken eller opbyggeren første gang”. Hvorfor de to tekster ikke er enslydende, er svært at svare på, men meningen er trods alt rimeligt enslydende, men meget ufleksibel."
 
"Motorhistorisk Samråds bestyrelse ser et behov for en opblødning, så alle de køretøjer vi i dag naturligt antager som historiske køretøjer, også er det ifølge lovgivningen, og at nævnte lovgivning også svarer rimeligvis til internationale standarder. Med en ensartet standard har vi entusiaster, vores myndigheder og hele forsikringsbranchen bedre vilkår for at holde kulturarven rullende."

Læs hele nyhedsbrevet.

Yderligere information