Klubben er en aktiv landsdækkende klub, der har som formål at bevare europæisk-producerede klassiske Ford-biler og dele til disse.

Medlemmer optages i klubben ved ejerskab af en europæisk produceret Fordbil, som er minimum 25 år gammel. Der kan efter bestyrelsens beslutning optages medlemmer uden bil.

Der afholdes træf på skift af medlemmerne fra henholdsvis Jylland, Fyn og Sjælland.

Medlemmerne afholder jævnligt garagemøder og andre sociale arrangementer, og vi er ofte til stede ved klassisk bil-arrangementer og historisk motorsports-arrangementer rundt omkring i landet.

Medlemsskab koster for øjeblikket 350 kr. om året. For de penge får man blandt andet følgende:

Man får adgang til vores netværk til at skaffe reservedele og til at hjælpe med diverse tekniske problemer. Flere af de mest erfarne folk med mest ekspertise bruger ikke internet, så dem skal man ringe til for hjælp.

Adgang til de træf og andre arrangementer, som klubben og klubbens medlemmer afholder.

Klubblad 3 gange om året med artikler skrevet af klubbens medlemmer. Heri annonceres træf og andre arrangementer, hvis de er planlagt, når klubbladet trykkes. Der er også reportage og billeder fra afholdte træf/arrangementer, og artikler om medlemmers biler samt køb og salg af biler og dele mm.

Vi udsender ved behov et nyhedsbrev på e-mail til medlemmer med træf og andet, der ikke nåede at komme med i klubbladet.

Adgang til en Facebook-gruppe kun for medlemmer og deres husstande.

Ford Classic Club DK er en forening, hvor der årligt afholdes generalforsamling. På generalforsamlingen vælges blandt andet bestyrelse og regnskab/budget gennemgås og debateres. Som medlem har man direkte indflydelse på, hvad klubben skal have af aktiviteter, og hvad der skal bruges penge på.

Man får mulighed for at udstille sin(e) bil(er) på de udstilinger, hvor klubben har stand. Det er for eksempel til Bilmesse og Brugtmarked i Fredericia.

Vi er som klub medlem af Motorhistorisk Samråd, der arbejder for, at vi også i fremtiden kan få lov til at køre på vejene med vores klassiske biler. Som medlem bidrager man direkte via kontingentet til deres virke. Vi har som klub indflydelse i Motorhistorisk Samråd baseret på antallet af medlemmer.

Vores medlemskab af Motorhistorisk Samråd gør, er vi en godkendt bilklub set udfra flere af de forsikringsselskaber, der tilbyder fordelagtige forsikringer til klassiske biler og veteranbiler. Ved medlemsskab opnås der dermed adgang til disse forsikringer.

Som medlem får man en medlemsliste, hvor man kan se, hvilke biler de enkelte medlemmer har. Den er meget anvendelig, når man er på tur i Danmark med sin klassiske bil, og der opstår problemer, eller når man står med et problem og gerne vil høre ejere af samme bil, hvad der kan være galt.

Klubben får jævnligt henvendelser om træf og interessante biler og dele, som vi videregiver til vores medlemmer. Vi får også henvendelser fra magasiner, der skriver om klassiske biler, hvis de har brug for en klassisk Ford til magasinet.

Som medlem bidrager man til, at klassiske Ford-biler fortsat bliver værdsat, husket og omtalt i medier. En aktiv klub med mange medlemmer vidner om popularitet.

Har du interesse i medlemsskab er du meget velkommen til at kontakte formand Paul Andy Andersen, der kan træffes på telefonnummer 30136319 og på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.