I 1968 blev den 5. generation af Ford Taunus 20M præsenteret og det var kun et år efter, at 4. generation var sendt på markedet. Et kraftigt dalende salg havde tvunget Ford til hurtigt at markedsføre en ny faceliftet model og det var kun kosmetiske ændringer, der adskilte de to årgange. Den forrige version havde modelnavnet Taunus men det blev droppet til denne generation, der derfor blot hed Ford 20M.

Der var tre forskellige V6-motoralternativer at vælge imellem:

2,0 liter på 90 hk (160 km/t)

2,3 liter på 125 hk (180 km/t)

2,6 liter på 125 hk (180 km/t)

5. generation af Ford 20M blev produceret til og med 1971.

produktionsperiode 1968 - 1971
Produktionsted  Tyskland
antal produceret  

 Kilder: Tommy Nilsson - signalposten.dk og wikipedia

I 1968 blev den 5. generation af Ford Taunus 20M præsenteret og det var kun lidt over et år efter, at 4. generation var sendt på markedet. Et kraftigt dalende salg havde tvunget Ford til hurtigt at markedsføre en ny faceliftet model og det var kun kosmetiske ændringer, der adskilte de to årgange. Den forrige version havde modelnavnet Taunus men det blev droppet til denne generation, der derfor blot hed Ford 20M.

I 1969 præsenteredes en ny top-of-the-line model baseret på 20M kaldet Ford 26M med en 2,6 liters V6-motor på 125 hk., kraftigere bremser, dobbelte forlygter, servostyring og ekstra pyntelister. Denne model blev dog kun produceret i 3 år.

produktionsperiode 1969 - 1972
Produktionsted  Tyskland
antal produceret  

Kilder: Tommy Nilsson - signalposten.dk og wikipedia

Yderligere information